8 Mayıs 2013 Çarşamba

Evleneceğim kişi emekli mi değil mi nasıl öğrenebilirim?


Evlilik programından emeklilik sorgulaması

Son yıllarda TV'lerde evlilik programları aldı yürüdü. Hemen her kanalda benzer programları görmek mümkün. Şahsen benim mesai saatlerime uymasa ve ilgi alanıma girmese de içerikten az buçuk haberdarız. Birbirlerini görsel ve maddi açıdan tartan adaylar evlilik kararına kadar gidebiliyor. Cem Yılmaz'ın esprilerine de konu olduğu üzere, maddi açıdan değerlendirmede sosyal güvence önemli bir kriter. Orta ve üzeri yaştaki adaylar için "Emekli misin""Ne kadar maaşın var", "Nereden emekli oldun" soruları başta geliyor.

Programların kritiğini Aykut Işıklar ve Bilal Özcan üstatlarıma bırakıp ben işin kendi uzmanlık alanımla ilgili kısmına geleyim. Bir evlilik programına aday olarak katılan Selin P. isimli okurum soruyor;"Sadettin Bey, ben ..... TV'deki evlilik programına katıldım ve beyefendi ile ciddi bir noktaya geldik. Yalnız kendisi SSK emeklisi olduğunu ve ..... TL emekli aylığı aldığını söylüyor. Yanlış anlamayın ama ben beyefendinin emekli olup olmadığını ve ne kadar aylık aldığını resmi yoldan öğrenmek istiyorum. Hayat tecrübesi insana daha dikkatli davranmayı öğretiyor. Acaba bu bilgileri nasıl öğrenebilirim?"

Selin Hanım, yanlış anlaşılacak bir durum yok. Günümüz dünyasında bu tür ciddi kararlar alırken maalesef çok dikkatli davranmak durumundasınız. Beyefendinin gerçekten SSK emeklisi olup olmadığını öğrenebilmeniz için iki yolunuz var ama her iki yol için de kişinin nüfus bilgileri gerekir. Birincisi, turkiye.gov.tr adresinden e-devlet işlemlerine girerek sorgulama yapabilirsiniz. İkinci yol ise SGK'nın web sitesinde https://esgm.sgk.gov.tr/Esgm adresine girerek yine kişiye ait kimlik bilgileri ile sorgulama yapabilirsiniz. Şimdiden mutluluklar diliyorum.

Sadettin Orhan - BUGÜN